Proč provádět údžbu klimatizace v autě

Není umění měnit slepě díly, ale umět opravit.

Cíl je spokojený zákazník, který nás doporučí dále

Údržba klimatizace



Nabízené služby

  • plnění klimatizací se starším chladivem R134a i novějším HFO1234yf
  • kompletní dezinfekce klimatizace - chemicky i ozónem
  • výměna pylového filtru, ddezinfekce výparníku / topení, HVAC jednotky
  • zjištění netěsnosti vakuem, UV barvivem, chladivem a detekčním plynem N95H5
  • servis poškozených komponent (klimakompresor, výparník, kondenzátor, HVAC, atd)


  • Proč nezanedbat údržbu klimatizace ?

  • Správně fungující klimatizace snižuje náklady na provoz vozidla. Pokud se jí nevěnuje dostatečná starost, dochází postupem času ke zbytečným výdajům za opravy.
  • Část výkonu motoru se spotřebovává na chod klimatizace. Je-li o klimatizaci správně pečováno, motor vozidla se tolik nezatěžuje. To se příznivě projeví ve spotřebě pohoných hmot.
  • Nejdražší součást systému klimatizace je kompresor, jehož cena se pohybuje při oroginálním dílu v řádech desetitisíců. Aby kompresor správně fungoval, přidává se do chladícího okruhu kompresorový olej, který kompresor promazává. Pokud se v předepsaných intervalech neprovede včas výměna chladiva, olej postupně stárne, zhoršuje se jeho viskozita a následně nastává poškození kompresoru. Potom nezbývá než nechat odborně drahý kompresor vyměnit za nový. A to nikdo nechce. Součást okruhů klimatizace je kromě kompresoru celá řada dalších komponent (hadice, filtry, výparník, ventily atp.), které se musí rovněž nechat odborně prohlédnout.
  • Výrobci vozidel většinou stanovují interval výměny chladiva 2roky, který je důležité dodržet.
  • Výměny chladiva se nemusíte obávat, provádí jej vyškolený pracovník, který má k dispozici k tomu určené zařízení značky Valeo.
  • Chladivo, které se z okruhu odčerpá, se v přístroji pro servis klimatizací vyčistí od již zmíněného použitého kompresorového oleje, popřípadě některých dalších nežádoucích zbytků (rez, voda-vlhkost, kal, zbytky pryže z těsnění atp.). Chladivo zbavené nečistot se zpátky vrací s příměsí nového kompresorového oleje do systému klimatizace vozidla a doplní se pouze rozdíl množství chladiva do výrobcem předepsané hodnoty. To znamená, že zákazník hradí pouze rozdíl množství chladiva, které se doplní do předepsané hodnoty.


    Co vše obsahuje pravidelný servis klimatizace ?

  • kontrola tlaku chladiva v okruhu zda dosahuej správných hodnot
  • odsátí starého chladiva a jeho recyklace
  • odsátí zbytku oleje a nečistot
  • likvidace vlhkosti v chladícím okruhu
  • tlakový a vakuový test těsnosti chladicího systému
  • naplnění správného množštví oleje do okruhu
  • naplnení chladivem R134a nebo HFO 1234yf
  • kontrola funkčnosti chlazení